Mr. G: як я граю лайв
Від діджея поціновувача вінілу до артиста який грає захоплюючі лайви. В усіх аспектах кар’єри Mr. G незмінною є лише одна константа – якість. Його перфекціоністський підхід до soulful house із швидкими ритмами підкорили фестивалі і танцполи по всьому світу. DjMag розпитав артиста про те, як він створює свої лайви за допомогою лише MPC, мікшера і особливого підходу до танцювальної музики.
Що спонукало тебе почати грати лайв замість звичайних діджей сетів?
Мені стало нудно. В один момент все змінилося. Коли я приходив на локацію, то бачив як поводилися з програвачами – дуже недбало, вони були розбалансовані, їх використовували як підставки для напоїв. Також я усвідомлював, що цифрові технології перемагають вініл, і почав думати що мені робити в такій ситуації. Грати лайв означало, що я більше не гратиму warm-up, а почну виступати в прайм-тайм, як хедлайнер. Також, у творчості мені набрид лінійний звук, який тоді був довкола, і гучність MP3 не дозволяла мені грати так як я хотів.
Що для тебе виявилось найскладнішим коли ти продумувaв свій лайв виступ?
Коли я починав з MPC, то використовував лише вісім треків, а це занадто мало і мені довелося розширити свій сетап. Спочатку проблемою було те, що не вистачало вільного місця. Загалом, і вийти на сцену та виступити перед великим натовпом мені було важко. Коли ти граєш еклектичний діджей сет, то можеш підібрати “сильний” трек, який точно всім сподобається. Але, якщо ти лайв артист, то маєш навчитися доносити до аудиторії своє бачення музики.
Проте, це ще не всі виклики. Моє обладнання має бути зібране разом, і працювати також повинно все разом, в умовах частих подорожей будь-що може легко зламатися або ж загубитися. Далі, потрібен хороший звук, що взагалі є константою для будь-якого шоу. Також локація має бути підходящою. Розвиток індустрії сприяє появі більшої кількості лайв артистів, але їм потрібне підходяще місце для виступу, всі вони [місця] призначені для діджеїв і їх потрібно змінювати.
З чого складається твій сетап?
Akai MPC 2000XL, мікшер Mackie CFX 12, кабелі. Це все, я роблю це в стилі печерної людини.
Чи є щось, що ти хотів би змінити у своєму сетапі?
Хотілося б мати можливість додавати більше власних налаштувань; ідеально було б мати якусь одну невелику коробку в якій було б все. Тоді я мав би менше обладнання і більше ефектів та контролю. Але якщо серйозно, то я роблю те, що подобається і обмеження в комплекті обладнання спонукає до того, що я повинен якнайкраще розкрити всі можливості того, що уже є. Хотілося б, щоб AKAI зробили MPC1000 з вісьмома виходами, це дуже не розумно, що їх лише чотири… Або ж якусь нову версію XL.
Що, на твою думку, сприяє нинішній популярності лайв виступів і самих лайв артистів?
Я думаю, що нинішня популярність лайвів це спосіб для артистів забезпечити себе роботою. Зараз індустрія діджеїнгу надто перенасичена і дуже конкурентна. Я ненавиджу це казати, але на мою думку, бути діджеєм це дуже легко – саме так я це відчуваю. У наш час люди можуть робити що завгодно, наприклад вони слідкують за своїм улюбленим діджеєм, чи продюсером, “шазамлять” треки які той грає, після чого купують їх на Discogs, навчаються міксувати, далі створюють собі сторінку артиста в соціальних мережах…і готово. Промоутери скоріше нададуть перевагу такій людині аніж “оригіналу”, адже це буде набагато дешевше, всього лише кілька сотень фунтів…
Саме так втрачається суть – мова йде про те, що ви хочете донести: звучання, атмосфера, мікс.
Чи є якісь творчі обмеження у лайвів? Чи рекомендував би ти чергувати діджей сети з лайвами, щоб завжди бути в тренді?
Обмеження стосуються поганого продакшену, або того, що не виконується мій райдер щодо сцени, моніторів, звуку, світла, якщо щось із перерахованого зроблено неправильно. Коли це відбувається, а це стається рідко, тоді, ніяких обмежень немає і ви отримуєте особливе шоу! На жаль, я витрачаю багато енергії на компроміси, тому що це неправильно і небезпечно.
Так, мені досі подобається діджеїнг, знаходити нові треки для сетів. Я постійно виходжу за межі свого світу, і це те, що тримає в ньому енергію. Але це також і обмежує, із-за кількості шоу я маю лише 24 виступи на рік. Саме так я працюю, лише так я можу бути впевненим, у тому що моє шоу це саме той досвід який я хочу створити, що це правильне шоу.
Як аудиторія сприймає твій лайв? Люди позитивно оцінюють те, що ти робиш на сцені?
Однозначно, так. Звісно, вони позитивно відгукуються. Коли я почав писати публікації в соціальних мережах, то дав зрозуміти, що говорив про діалог між мною і відвідувачами. Тому, якщо мені десь сподобається і я скажу про це, то це саме із-за цього діалогу. Тепер всі розуміють, що мені потрібно їх почути. Тому, коли я з’являюсь на сцені, зазвичай на танцмайданчику чути “Yo, Mr. G”, “Hey, Mr. G” – інші це чують і також починають взаємодіяти. Це аж ніяк не означає, що я вихваляюсь на сцені, справа в тому, що я викладаюсь рівно настільки, наскільки віддається мені аудиторія. І якщо їм все подобається, то мені також, і я свистю і танцюю протягом всього часу, що я на сцені, якщо ж цього не відбувається, то тоді мені дуже важко грати.
Чим більш відкриті люди, тим краще все відбувається, саме тоді виникає найкраща атмосфера – це все що мені потрібно. Хоча реальність може бути і зовсім інша, якщо продакшен, за який відповідає промоутер, зроблено не правильно.
Щоб ти порадив продюсерам, які планують власний лайв?
По-перше: готуйтеся до провалу. Це моя мотивація. Будьте готові до помилок і невдач. На одному з моїх найперших шоу, люди, які були до кінця, потім сказали “треки були хороші, але чому ти зупинився посередині?”. На що я відповів, що хотів би діяти не зовсім за правилами, це не повинно бути лінійно. По-друге: always keep your publishing!
Якщо говорити про лайви загалом, сетапи з великою кількістю обладнання, чи лише однією драм машиною, на твою думку, що буде далі створено для виступів у клубах?
Для мене нічого. Я вважаю, що ми повинні повернутися до того, з чого все почалося. До хороших вечірок. Я думаю, що нова хвиля промоутерів, не стара гвардія, приходять лише заради грошей, деякі навіть відверто сказали мені, що просто хотіли заробити на великий будинок в хорошому місці. Це сумно. Ми повинні знову почати робити вечірки з правильних причин. Також я бачив багато чудових виступів і насправді не важливо чи лайв у вас, чи ні, важливо тримати якість на високому рівні і, реально, щоразу робити це якнайкраще – адже ми хочемо, щоб нас запрошували знову і знову.
Тобі колись хотілось використати ноутбук з Ableton? Чи не обмежує твою творчість МРС?
Аналогові інструменти це на все життя. Мені подобається, що у мого МРС є власний розум і він непередбачуваний. Я маю на увазі кнопки і ручки а не рухомі блоки, мені потрібно відчувати звук, грув. Проте, варто зважати і на цифрові пристрої, і на аналогові, добре все, що працює для вас, якщо при цьому з зберігається якість.
Follow Mr. G at Facebook, Instagram
Головне фото: фестиваль Gather Outdoors, СА 2019, фотограф Off Brand Project & Chris Lavado.