VNTM: як я граю лайв
VNTM – новий таємничий техно артист, родом з передмістя Амстердаму. Його унікальне звучання характеризується темним берлінським техно, що поєднується з сучасними прогресів мелодіями, що відразу привертає увагу. Кожен його лайв це захоплююча історія поєднання яскравих візуальних ефектів з унікальною музичною ідентичністю. VNTM здатен здивувати аудиторію своїм виступом.
Журнал DjMag поспілкувався з артистом, щоб зрозуміти чому він вирішив повністю відмовитись від звичайних діджей-сетів на користь лайв виступів.
Чому для тебе настільки важливе саме лайв шоу?
Останні декілька років діджеїнг став дуже доступним для багатьох людей завдяки школам діджеїнгу, які відкриваються у всіх великих містах та інтернету. Я зрозумів, що маючи повноцінну студію можна робити набагато більше. За останні два з половиною роки я написав близько 180 треків і різноманітних уривків, перекинув їх в Ableton і почав з ними працювати на сцені. Я відчуваю, що саме лайв переносить мою роботу в інший вимір і саме так я можу розвиватися як артист.
З чого ти почав збирати свій сетап?
З самого початку я прагнув зібрати лайв сетап, який був би універсальним, таким, що його легко можна було б змінити, доповнити і при цьому всьому він не мав би бути завеликим з точки зору ваги або простору. Завдяки Ableton Live – серцю моє студії на сцені, було не складно зібрати все необхідне для лайв виступу.
Як з часом змінився твій сетап?
Спершу я хотів працювати з великою кількістю стемів у треках і почав з 16, проте, досить швидко зрозумів, що фізично не можу все контролювати – мені потрібні були б ще одні руки для використання всіх фейдерів і кнопок. Тоді я вирішив розділити стеми лише на вісім каналів, але згодом відчув, що в такому випадку імпровізація мінімальна і по-суті я просто міксував треки з різними елементами, що можна робити і завдяки діджеїнгу.
Мені довелося знайти спосіб у який я міг би створити щось дійсно нове на сцені, а не просто грати музику, яку я зробив у студії. Тому я вирішив скористатися різними версіями моїх записів у одному WAV, прибираючи деякі ударні та синтезатори, але залишаючи основну послідовність та мелодію. Потім ці стеми я розрізав на шматки, які можна зациклювати, щоб мати можливість підігнати загальне аранжування та відрізати частини, які мені не потрібні.
Далі, на сцені, я працюю з цими короткими версіями додаючи їм щось – синтезатори з інших записів, живі ударні, синтезаторне звучання свого Moog. Таким чином, я завжди впевнений, що використовую все, що в мене є під рукою – так наче записував би це все в сутдії та імпровізую з уже готовими фрагментами.
З чого зараз складається твій сетап?
Мій сетап складається з:
– двох контролерів Allen & Heath Xone:K2,
– одного MacBook Pro,
– одного Ableton Push 2
– одного аудіо інтерфейсу UAD Apollo Twin Duo,
– одного ефектора Moog Minitaur,
– однієї клавіатури M-Key для управління Moog, або програмним синтезатором.
Xone я в основному використовую для контролю рівнів і FX. Я встановив багато різних Ableton Effect Racks з різними параметрами і підключив їх до кнопок на Xone. Push в основному використовую для секвенсування ударних і відтворення готових записів у Session View. Мій MacBook працює з Ableton і звуковою картою UAD, мій Moog керується обомам MIDI сигналами з Ableton або з клавіатури.
У чому, власне, зручність всього сетапу?
Під час виступу я відчуваю, що можу іще більше імпровізувати ніяк себе не обмежуючи і отримувати щоразу унікальне звучання. Думаю, найближчим часом я розширю свій сетап додавши секвенсер або синтезатор, щоб отримати ще більше можливостей під час виступів. Все обладнання мені досить легко доставити куди завгодно, воно не займає багато місця, завядки чому я можу додати до того що є що захочу
Що саме ти плануєш додати до свого сценічного обладнання?
Думаю, що це буде Moog Mother32. Зараз я в захваті від Minitaur, цього ж бренду, але Mother32 має секвенсер, який набгато зручніше програмувати і його іще краще можна використати на сцені. Звук завжди дуже якісний і це компактна машина, що важливо в турі, у порівнянні з будь-яким іншим синтезатором.
Щоб ти порадив продюсерам, які хочуть грати свою музику лайвом?
Лайв перфоменс це виклик для артиста і це значно складніше ніж відтворення музики інших людей – якщо ваш трек не спрацював добре на танцполі, то винна лише одна людина і це ви. Думаю, багато ді-джеїв і продюсерів погодяться, що відтворення власних записів завжди додає трохи більше напруги. Тому, моя порада полягає в тому, що потрібно на 100% переконатися, що у вас є достатньо матеріалу, чи хоча б натхнення, щоб заповнити три години виступу. Звісно, найчастіше доведеться грати одну годину, але ж ви не захочете, щоб всі ваші лайви були одноманітні – щоразу потрібно пристосовуватися до різної аудиторії.
Що на твою думку стоїть за нинішнім зростаючим трендом лайв виступів?
Як я вже казав раніше, зараз досить багато діджеїв і для того, щоб виділитися з натовпу потрібно мати щось іще, майстрним зведенням двох треків зараз уже нікого не здивувати. Впершу чергу, це, певною мірою, наслідок розвитку технологій, зокрема музичного обладнання. Ноутбуки зараз досить потужні, щоб з ними працювати прямо на сцені і бути впевненним, що він з усім справиться. Декілька років тому я на своєму тодішньому ноутбуці не зміг би побудувати такий складний ланцюжок FX на кожному каналі, оскільки він би просто завис.
Follow VNTM on Facebook, Soundcloud
Фото: Awakenings @ 31.12.2019 Photo-Company.nl