Matador: як я граю лайв
Gavin Lynch aka Matador – діджей, продюсер, лайв перформер з яскравою репутацією і двічі переможець в номінації “Best Live Performer” від DJ Awards у 2014 і 2016 рр. Амбасадор високотехнологічного звукорежисерського пульту NEVE 5088 Console та унікального мікшеру PLAYDifferently MODEL1 від Richie Hawtin’а. Резидентство на вечірках “ENTER” по всьому світу, високі місця протягом кількох років в рейтингу Top-40 live acts від Resident Advisor принесли йому швидке визнання в жанрі техно серед клаберів по всій планеті та колег по цеху. Продовжуючи підкорювати нові й нові вершини артист також запустив власний лейбл RUKUS. Його реліз “Apollo 11”, записаний спільно з українцями ARTBAТ, який вийшов ще в березні цього року, досі звучить у сетах багатьох топових діджеїв. Gavin Lync регулярно грає лайви на найбільших фестивалях та в найкращих клубах серед яких Awakenings, Tomorrowland, Sonus Croatia, Ultra і Output, DC-10, Space Ibiza, Stereo Montreal.
Журнал DjMag поспілкувався з артистом про його шоу, обмеження в лайвах та майбутнє клубної культури.
Що спонукало тебе вийти за рамки стандартного діджей сету і почати грати лайви?
Насправді це сталося неочікувано навіть для мене самого. Коли я зустрів Richie Hawtin’а, то приєднався до його лейблу MINUS, тоді ж я вирішив спробувати грати лайв, оскільки незабаром повинні були вийти мої два релізи на 10 треків і лайв чудово підходив для того, щоб їх відтворити на сцені.
Що стало для тебе найбільшим викликом коли ти спробував зіграти свій лайв вперше?
Дуже важливо було зібрати стабільний сетап з необхідного мені обладнання, який був би практичним для гастролей від двох до п’яти днів на тиждень і протягом всього року. А також такий, щоб його можна було використати якнайкраще.
З чого складається твій сетап?
У моєму новому сетапі, над яким я працюю зараз для своїх майбутніх шоу, буде багато аналогового обладнання, а також два Macbook Air підключених через звукову карту Apollo 16 до мікшеру MODEL1. Синтезатори Prophet-6, Moog Sub-37, Mother-32 і DFAM, деякі модуляри, зокрема від Roland, драм машина Roland TR8S, ефектори, секвенсори та MIDI контролери.
Зараз з’являється все більше лайв артистів та різноманітних технологій для них. Що, на твою думку, сприяє популярності лайв виступів?
Думаю, що справа в тому, що люди зараз хочуть нових вражень як ніколи раніше. Очікування досить високі у слухачів, а різноманітність має важливе значення для нових поколінь. На мою думку, грати лайв це досить креативно, це змушує артистів виходити зі своєї зони комфорту, зокрема мене.
Чи є якісь обмеженні під час лайв виступу? Чи рекомендував би ти чергувати лайви з діджей сетами, щоб бути постійно в тренді і завжди бути актуальним?
За останній рік я повернувся до діджеїнгу, щоб відпочити та продумати нове лайв шоу. До цього я вже шість років грав лайв, перед тим ще 10 років виступав як діджей, тому зараз я повернувся до того, що любив раніше. Для мене все почалося саме з діджеїнгу.
Як аудиторія сприймає твій лайв? Люди позитивно оцінюють те, що ти робиш на сцені?
Я думаю, що так, особливо якщо вони можуть це бачити. Багато магії втрачається, якщо артист ховається в темному кутку – іноді це може спрацювати, проте досить часто не дає ніякого ефекту. Щоб якомога краще використати лайв шоу дуже важливо його правильно “оформити”, представити його в найкращому можливому світлі як візуально, так і “на слух” – з якісним звуком.
Щоб ти порадив продюсерам, які планують власний лайв?
Спершу зважте все і добре обдумайте. Якщо ваша музика добре працює в діджей сетах, якщо у вас є чітке бачення вашого лайву, хороша ідея, тоді починайте думати про лайв виступ. Над цим потрібно багато працювати, це забирає багато часу, тому вам слід спершу переконатися, що весь цей час того вартий, що у вас є хороша музика яка цього варта.
Зараз уже розмивається межа між лайвом та діджей сетом, коли використовується драм машина під час сету, або лише аналогове обладнання без ноутбука. Як ти думаєш, що стане наступним рівнем перфомансів в клубах?
У мене були найрізноманітніші сетапи і я бачив багато лайв артистів, але для мене грати лайв означає одне – грати всю свою музику з максимальною віддачею, і не важливо чи ви будете грати уривки наживо записаних інструментів, чи просто імпровізувати з ефектами і фейдерами; це все залежить власне від музиканта. Щоби ви не робили, коли людей вражає те, що вони чують і бачать, в той час коли вони танцюють і їм це подобається, і вам, як артисту це теж подобається і ви цим захоплюйтесь – це єдине, що має значення.
Follow Matador at Facebook, Soundcloud, Instagram.