Lane 8: “Deep house має мало спільного з тим, що я роблю”
Існує безліч тонкощів у написанні електронної музики, які часто відділяють справжніх музикантів від простих бітмейкерів. Не кожен зможе досягнути успіху в написані треків, які справляють на слухача сильне враження як в клубі, так і під час прослуховування в навушниках. Є особливий баланс між атмосферною, мелодійною музикою і важкими танцювальними ритмами в треці для того, щоб він сприймався природньо в будь-якому середовищі. Якщо трек викликає схвальну реакцію незалежно від обстановки, це значно виділяє його серед інших.
Lane 8 – експерт у створенні особливої музичної атмосфери, чий дебютний альбом “Rise” вийде 17 липня. І уже зараз альбом доступний для прослуховування тут. Інтерв’ю Lane 8 для сайту youredm.com.
Як почуваєш себе перед виходом альбому? Нервуєш?
Напевно, слово «хвилювання» підійде найкраще, щоб описати мій стан зараз. Багато із треків в альбомі були написані місяці тому, це завжди наче… ви закінчуєте трек і готові показати його всьому світу, граєте його в своїх сетах; це як перевірка вашого терпіння – чекати так довго. А з альбомом це завжди навіть довше, оскільки всі треки з альбому були закінчені вісім, дев’ять, навіть десять місяців тому.
Чи виникає бажання якось змінити, переробити треки по-новому?
Звісно. Таке відбувається постійно, вічна проблема. Можна змінити все, навіть те, що було відіграно мною в сетах, адже музика не стоїть на місці, потрібно йти в ногу з часом, навіть за рік багато що може змінитися. Але я радий таким займатися, і на даний момент це має лише позитивні відгуки. Без сумніву, це для мене багато означає. Я вважаю, що музиканти, особливо мого віку, виросли слухаючи саме альбоми. І навіть незважаючи на те, що зараз альбоми не грають такої ролі, як років 10-15 тому, для мене важливо створити дещо схоже на те, що було колись.
Чи був твій підхід до написання альбому дещо іншим, ніж під час написання окремих треків?
Так, це було трохи інакше, відчував себе в певному розумінні, вільніше. не кожен трек може виступати в ролі синглу. Раніше, коли я випускав реліз за релізом на Anjuna, потрібно було, щоб трек у повній мірі міг називатися повноцінним ЕР, наприклад. Але для альбому я створив інструментальний матеріал, який звучить круто для мене, і навіть ті речі, які б я не відіграв у своїх сетах, але які люди просто можуть послухати в машині чи ще десь. Тому в деякому сенсі це було звільнення, і я насолоджувався процесом. Зокрема написанням інструментальної частини, оскільки більша частина музики, яку я граю в сетах, інструментальна. Було круто створювати щось подібне, не додаючи всюди вокальні партії.
Отже, писати музику для тебе більш звично?
По-моєму, це круто, але водночас і важко, тому що вокальна частина має безпосередню перевагу – люди можуть запам’ятати текст, вбити його в пошуковик, розпізнати. І багато в чому саме від тебе залежить те, яким чином ти зробиш трек таким, що буде легко запам’ятовуватися. Може виявитися доволі складно зробити це для треку без вокалу, але подібна робота – ніби своєрідний виклик. Скажімо, рік тому я всюди додавав вокал, але наразі я хочу писати лише інструментальну музику.
У тебе є багато колаборацій із Solomon Grey в альбомі, щось виникло між вами після створення “Diamonds”?
Безумовно, так. В плані співпраці і дружби, звичайно. Мені справді подобаються ці хлопці (Solomon Grey – музичний проект із Лондона, до складу якого входять Tom Kingston та Joe Wilson – Прим. ред.), все почалось зі зйомок нашого виконання “Diamonds” вживу. Підготовка до них і перебування разом в одній студії, знімаючи все і репетируючи, – все це допомогло мені пізнати їх краще. Ми і до цього познайомились, коли разом працювали над “Diamonds”, але не настільки близко. Тому я вирішив для себе: хочу, щоб ці хлопці були частиною проекту настільки довго, наскільки самі захочуть. На щастя, вони були зовсім не проти, і я думаю що… Я б не сказав, що робити музику разом легко, але ми підтримуємо теплі стосунки. Я щойно зробив ремікс на них, це було досить весело, я просто обожнюю голос Джо.
Як проходить робочий процес з ними?
Він дещо змінився. З “Diamonds” особливих проблем не було – я написав трек і відправив його хлопцям, вони схвалили. Джо записав вокальну частину, надіслав мені, і я закінчив композицію. Це було щось на кшталт “гаразд хлопці, я роблю свою частину роботи, а ви – свою”. Під час написання “Hot As You Want” ми співпрацювали більше. Я написав текст пісні і скинув його Джо, можна сказати, я задавав напрям роботи. Було круто бути захопленим творчим процесом все більше. Весь минулий місяць ми працювали разом в студії над новим матеріалом, який, можливо, знадобиться для наступного альбому. Кожен зробив свій внесок, і ми ще більше здружились. Також у Тома добре виходить писати музику, він чудово знайомий зі всіма нюансами лайвів. Хлопці знають набагато більше про аспекти виконання вживу, ніж я.
Як ти вважаєш, що виділяє тебе серед інших артистів, які працюють в твоєму жанрі?
Насправді мене це не хвилює. Веселить, коли люди визначають мою музику як deep house, в той час як deep house має мало спільного з тим, що я роблю. Схожість, звісно, є, адже це все електронна house-музика чи щось типу того, але відмінностей досить багато. Тому завжди цікаво спостерігати за тим, як Beatport дає жанрове визначення трекам. Певною мірою я завжди був під впливом indie, і тому побудова мелодії і послідовність акордів відрізняються від типової house-музики. Тому я б сказав, що це безумовно щось інше.
Ти виріс, слухаючи і граючи класичну музику, це якимось чином вплинуло на твою нинішню творчість?
Так, танцювального підґрунтя в мене не було. Тепер, коли я пишу трек, то більше думаю про те, чи підійде він для сетів, чи буде достатньо хорошим для танцювальногї сфери, скажімо так. Але до цього я ніколи над таким не задумувався, просто створював те, що, на мою думку, звучить добре. В ідеалі трек має суміщати дві функції – бути придатним для танцполу і для прослуховування вдома. І це те, над чим я зараз найбільше працюю.
Гастролі з Above & Beyond, мабуть, стали неймовірним досвідом для тебе. Чому ти навчився за той час?
Було справді незабутньо, я став частиною такого масштабного шоу вперше, тому я з великою цікавістю спостерігав за тим, як все відбувається. Цікаво було все це бачити, оскільки я прихильник Above & Beyond уже кілька років, і помічаю їх прогрес і те, як кожен із них спеціалізується на різних речах. Пааво, наприклад, розбирається в технологіях створення музики, а Тоні – в написанні пісень, у них всіх є улюблена справа, і вони можуть легко зосередитися на тому, що їм вдається. І до того ж, неймовірно було грати перед тисячами відданих любителів музики, тому для мене це стало переходом на новий рівень.
Чи дізнався ти від них про щось особливе про створення музики, чи це було радше неформальне спілкування?
Звичайно, ми трохи розмовляли про це, але не дуже часто. Чесно кажучи, більшу частину часу, який ми проводили разом, ми або їли, або обговорювали щось стосовно поїздок, не було якоїсь супер-серйозності . Ми багато жартували, атмосфера в команді завжди лишалась приємною, без напруги. Мені сподобалось те, що хлопці не були зарозумілими, мовляв, ми хедлайнери, а ви сапорт. Тому було круто, залишились лише хороші спогади.
Чи будуть твої треки включені в майбутню компіляцію Anjunadeep?
Так, я думаю, один чи два треки із альбому увійдуть до компіляції. Вона якраз на стадії завершення, тому потрібно трохи зачекати, аби побачити, які саме треки виберуть. James Grant и Jody Wisternoff, які займаются компіляцією, завжди тримають це в таємниці, але я знаю, що як мінімум один мій трек там є.
Як думаєш, в найближчому майбутньому live-шоу для тебе реальні?
Так, безумовно. Я працюю над цим, але влаштовувати їх зараз не зовсім має сенс, оскільки тур з альбомом іще не готовий. Тур відбудеться восени, і це буде діджеїнг. Мені подобається діджеїнг, і я не збираюсь припиняти ним займатися, тому я завжди сумніваюсь. Зрештою, мені хотілося б виступати лайвом, але і бути діджеєм весело, і я відчуваю, що вдосконалююсь. Багато запрошень я отримав саме як діджей. Тому для мене важливо провести іще один тур в цій ролі. Можливо, вдасться внести елементи лайву.
Lane 8 Facebook, Soundcloud
Головне фото facebook Lane 8