Ексклюзивне інтерв’ю з Keeno: “Без суперечностей не було б прогресу – це природний шлях розвитку ідей.”
Keeno aka Will Keen – 21-річний британський DnB продюсер, артист лейблу Med School (саб лейбл Hospital Records). У 2013 р. випустив перший альбом під назвою “Life Cyclе“, який складався з 14 треків. У 2014 був номінований у трьох номінаціях Drum & Bass Arena awards: кращий новий діджей, кращий новий продюсер та кращий альбом. 26 лютого цього року Keeno випустив свій другий студійний альбом під назвою “Futurist”. З цього приводу ми вирішили поспілкуватися з талaновитим британцем.
Поговорімо спершу про альбом. Як довго ти над ним працював і наскільки він відрізняється від твого дебютного ЛП?
Все літо 2015 року у мене пішло на те, аби написати ‘Futurist’, та осінь, щоб його завершити – загалом, близько півроку. Цьому альбому притаманне більш зріле звучання, він відшліфований та більш довершений у порівнянні із ‘Life Cycle’. Однак я вважаю, що це, без сумніву, розвиток одного й того ж стилю.
Що ти відчуваєш зараз, коли альбом от-от вийде? Нервуєш? Чи, можливо, навпаки відчуваєш полегшення, тому що нарешті закінчив роботу над ним?
Я не особливо хвилююсь через реліз альбому після шоу Med School, яке відбулось 19 лютого у лондонському Fabric. Реакція публіки була більш ніж достатньою для того, аби переконати мене, що люди в захваті від того, що я роблю. Безумовно, велике полегшення – нарешті випустити треки, ніби камінь з душі.
Це уже твій другий альбом, який також вийде і на вінілі. Тобі не здається, що вініл зараз потрібен лише поціновувачам, що все заполонив цифровий формат?
Я вважаю, що істинні шанувальники завжди надаватимуть перевагу вінілу. Ніщо не можна порівняти із відчуттям того, що ти є власником вінілового запису – цифрові копії не мають такої ж магії. Хоча за звучанням це точно не довершений формат запису аудіо, цифровий явно кращий, в іншому випадку вініл поступово не зник би, як це сталось. Я радий, що він все ж повертається, завжди заздрив татовій колекції платівок.
В альбомі є дві роботи з Alice Gasson. Наскільки я знаю, ти перший днб продюсер, який має колаборації із нею. Чому саме Alice Gasson? Як ти взагалі з нею познайомився?
Я знайшов Еліс на SoundCloud, але згодом дізнався, що у нас є спільні друзі з Манчестеру, де вона проживає і де я провів певний час. Еліс – класично навчений музикант, як і я сам, тому вона швидко вловила те, чого я намагався досягти, і, на щастя, обидва треки вийшли значно більше, ніж вдалими! З нетерпінням чекаю на нашу подальшу співпрацю!
Нещодавно ти грав лайвом з Alice Gasson та Oscar Corney. Як все пройшло? Чи плануєш і надалі такі виступи?
Наживо виступати разом у Лондоні було круто – це дещо розбавило завантаженість виступами лише у якості діджея. Мені дійсно дуже сподобалось співати, грати на піаніно та виступати з ними – вони обоє дуже талановиті музиканти, які значно полегшили мою роботу. Сподіваюсь, скоро нам іще випаде шанс це повторити!
Що тобі подобається більше: шліфувати до ідеальності треки в студії чи виступати?
Я обожнюю проводити час у студії, і задоволення після цього не полишає мене ще довго, проте діджеїнг дає мені більш сильні відчуття за короткий час.
Що ти слухаєш окрім днб? Назви 5 улюблених треків, що не відносяться до днб.
Непросте питання – прямо зараз я слухаю Bibio ‘Lover’s Carvings’. Інші мої вподобання у довільному порядку – Ravel’s String Quartet, багато міксів DJ EZ (коли я змінював місце проживання, ця музика підтримувала мене), альбом Damien Rice ‘9’ і, насамкінець, що-небудь із Дебюссі.
Як ти зрозумів, що днб – «твій» жанр?
Я зрозумів це, коли мені було близько 15 років, у школі. Цей жанр настільки відрізнявся від усього почутого мною раніше, що я одразу ж закохався. Він був такий багатогранний та повний енергії, я навіть не міг уявити роботу над чим-небудь іншим.
Як ти оцінюєш внесок команд Hospital Records та Med School у твій розвиток як артиста?
Від Hospital та Med School я отримав значний досвід у тому, як виділятися, вести справи та забезпечувати своє життя. Їх настанови та допомога виявляються безцінними, але окрім цього, просто чудово відчувати підтримку та визнання з боку тих, ким я захоплююсь.
Розкажи трохи детальніше про стосунки із лейблом. Чи трапляються іноді якісь суперечності або непорозуміння?
Звичайно, суперечності є, проте я знаю, що, врешті-решт, навмисно саботувати мою кар’єру чи музику ніхто не стане – мене тішить думка, що на даний момент існує ідеальний баланс між заохоченням та критикою. Без суперечностей не було б прогресу – це природний шлях розвитку ідей.
Географія твоїх виступів з кожним місяцем розширюється, ти вже багато де побував. Чи є країни, в яких ти ще не був, але дуже хотів би їх відвідати? Можливо, Україна? 🙂
Я залюбки приїхав би до України, я чув такі круті речі про неї. Хочу об’їздити світ, наскільки можливо, але мені потрібно потерпіти до того моменту, коли моє визнання дозволить мені подорожувати всюди. Хоча я маю відчуття, що з Україною це станеться найближчим часом, особливо після того, як побачив, з яким успіхом відбулась вечірка Hospitality минулого року!
В Україні у тебе чимало прихильників, можеш щось їм побажати?
Велике дякую кожному із вас, вдячний за підтримку мене тут, в Британії, за те, що купуєте та слухаєте мої треки, за всі ваші коментарі та повідомлення. Обіцяю приїхати, як тільки з’явиться можливість 🙂