25 років рейву: як Time Warp став найбільшим німецьким indoor-фестивалем
6 квітня, цього року, Time Warp, один з найбільших європейських івентів в приміщенні, присвячений техно та хаус жанрам, святкує своє 25-річчя.
Протягом чверті століття на щорічному фестивалі, заснованому y Мангеймі, відіграли більшість топових андеграундних діджеїв та лайв виконавців. Весь цей час фестиваль успішно тримається на плаву не зважаючи на глобальний спад цікавості до техно на початку 2000-х. І зараз, коли техно стало індустрією, що приносить мільйони доларів, фестиваль Time Warp, закономірно, є найбільшим і найвідомішим у цьому жанрі.
Історія Time Warp розпочалась у 1993 р. з магазину платівок у Мангеймі, власником якого був Steffen Charles. З метою просування свого магазину він почав організовувати власні вечірки в місцевих клубах. На ниx грали Laurent Garnier, Sven Väth, Carl Cox, John Acquaviva, Richie Hawtin. Саме ці артисти і стали основою лайнапу фестивалю в наступні роки. Тоді все тільки починалося.
“До 1992 року техно сцена була по-справжньому андеграундною. Але починаючи з 1993 р. це змінюється,” пригадує Charles. “Раптово скрізь починають з’являтися рейви, які організовували люди, що не мали ніякого відношення до музики. Здавалося, що у моєму рідному регіоні Rhine-Neckar, кожна автомайстерня, кожна будівля, яка була принаймні схожою на склад, були використанні як локація для рейву на одну ніч. Це було досить божевільно.”
У 1994 р. Love Parade вперше зібрав 100 тисяч відвідувачів, а починаючи з 1995 р. збирає по 500 тисяч. Популярність техно зростає.
У розпал цього першого великого комерційного техно-безумства Charles співпрацював з Michael Hock, якого він зустрів у своєму магазині в 1994 р. і який, на той час, уже мав досвід організації вечірок. Разом вони поставили собі за мету створити рейв, що відповідав би витокам справжнього андеграундного техно, на якому відіграли б кращі міжнародні діджеї та лайв-артисти, з найсучаснішим звуком і унікальним дизайном в локації, яка скоріше мала б вигляд якогось великого клубу а не закинутого приміщення.
«Чесно кажучи, коли я почув про їхні плани, то дуже засумнівався в тому, що це все можна буде реалізувати”, каже Sebastian Dresel a.k.a. Seebase, який на той час був резидентом популярного Мангеймського клубу Milk!, також він єдиний артист який грає на фестивалі з самого початку. “В той час ми мали сильну місцеву сцену з талановитими діджеями і багато впевненості в тому, що у нас все вийде. Я щасливий бути частиною цього великого проекту, що невпинно розвивається уже так багато часу і став справжнім подарунком для всього регіону.”
Перші роки для організаторів були ейфоричними і, в той же час, фінансово не стабільними. До того ж, після першої події їм довелося шукати нові місця, де гучний звук нікому не заважав би. Практично весь дохід від магазину платівок і клубних вечірок Charle витрачав на фінансування Time Warp. Проте, не зважаючи на всі виклики, фестиваль зробив собі ім’я далеко за межами Німеччини. Оскільки він відбувається на початку весни, то практично відразу став першою великою подією року для всіх рейверів і артистів. Як зазначив Laurent Garnier у книзі присвяченій 20-річчю фестивалю – “Для мене це єдиний фестиваль, коли ще за кілька місяців до нього бачишся зі знайомими діджеями і кажеш їм: “побачимось на Time Warp!”, це дата яка обводиться в календарі червоним маркером.”
Дивлячись на унікальний і шанований статус Time Warp зараз, легко забути, що на шляху до успіху було чимало ударів. Після того, як техно і xаус зникли з широкої публіки на початку 2000-х років, майбутнє фестивалю стало незрозумілим протягом багатьох років. Сюди також додався тиск з боку місцевої поліції, яка у 2002 і 2003 рр. здійснила рейди на фестиваль.
“Поліція зупиняла і обшукувала багатьох, хто приїжджав на фестиваль і вранці їхав звідти” – розповідає Steffen. “У нас було кілька років, коли тиск відчувався особливо інтенсивними”, – згадує Robin Ebinger, який приєднався до команди Time Warp наприкінці 90-х і, зрештою, заснував компанію Cosmopop GmbH з Charle у 2003 році. Яка згодом стала відома вечірками всій Європі і США, а також іншими фестивалями: Love Family Park і Connect – новий спільний проект з Awakenings.
Кількість проданих квитків знизилася з 18 000 до 9 000 між 2001 і 2003 роками. Не дивно що 10-та річниця Time Warp була під назвою “Великий фінал”. “Ми не знали, що буде з фестивалем. У цей момент, ми дуже сумнівалися в його майбутньому” – говорить Ebinger. На щастя, відвідуваність знову зросла, а з 2008 року фестиваль щороку робить солд-аут. Місто Мангейм і його тодішній мер, Peter Kurz, почали визнавати рекламний та економічний вплив Time Warp на самопроголошене місто “music and pop “.
“Більшість політиків вже зрозуміли, що мають справу з міжнародною подією. Вони, можливо, насправді не розуміють, що це таке, але очевидно, що ми граємо в лізі чемпіонів”, – каже Ebinger. “Серед консервативних кіл все ще є ті, хто не підтримує нас, але вони в меншості», – продовжує Charle. І Dresel, який з 2007 по 2015 рр. представляв місто у співпраці з фестивалем додає: “Time Warp – це, безумовно, щось особливе для Мангейма і для репутації міста як центру творчих індустрій. Для чиновників це
хороший привід попіаритись. Але вплив відчувається на більш безпосередньому рівні: у місті такого розміру, як Мангейм, ви не можете пропустити подію такого масштабу. Всі ці рейвери з усього світу просто домінують у міському пейзажі у дні фестивалю. І це чудово.”
У той час, коли більшість фестивалів намагаються бути якомога більш музично різноманітними, Time Warp дотримується своєї політики букінгу. Замість того, щоб шукати найпопулярніших нових діджеїв і мейнстримне звучання, Time Warp росте разом зі своїми артистами. Те, що може бути консервативним для деяких, є відображенням музичних смаків Charle і Ebinger, а також наслідком дружнього та ділового партнерства, яке розвивається уже довгий час.
Діджеї Sven Väth, Laurent Garnier, Carl Cox, Richie Hawtin, Ricardo Villalobos, Chris Liebing, Nina Kraviz, Monika Kruse, Loco Dice, Magda і Luciano є невід’ємною частиною щорічного пазлу вражень від Time Warp. Ця послідовність є однією з причин чому фестиваль відчувається як “сімейне зібрання” зі слів Sven Väth, де діджеї після своїх сетів залишаються іще на якийсь час, щоб поспілкуватися з друзями і колегами. “Мені дуже подобаються такі фестивалі як Dekmantel, Dimensions з їх еклектичними лайнапами. Але це не про нас. Нам не потрібно потрібно бути на когось схожими. Ми дуже орієнтовані на наш букінг. Ми знаємо нашу аудиторію і знаємо, свої сильні сторони. У той же час, нам також важливо представляти кілька нових імен на кожній події, наприклад Amelie Lens, Charlotte de Witte або Helena Hauff, які будуть грати цього року.”
Іншим ключовим елементом успіху Time Warp є високий рівень фестивального продакшену з його прагненням створити захоплюючі візуальні враження на всіх шести танцполах (цього року їх вперше буде сім). Звісно, це дуже дорого коштує, але в кінцевому підсумку все окупається і дає фестивалю визнання, професійну перевагу. “Щороку ми розробляємо нові дизайни,” пояснює технічний директор фестивалю Anatol Fried. “Це захоплюючий процес – перетворювати великі приміщення Maimarkthalle на ігрові майданчики для відео, світла, архітектури.”
Через 25 років після того, як Time Warp розпочався як реакція на велику кількість комерційних рейвів, Charles, Ebinger та їхня команда весь цей час дотримуються своєї оригінальної ідеї та філософії, запрошуючи кращих техно і хаус діджеїв та лайв-артистів до Мангейму. Як наслідок, їм вдалося перетворити Time Warp на один з найбільших брендів серед фестивалів електронної музики, який окрім рідної Німеччини уже підкорив Бразилію, Нідерланди, Італію.
За матеріалами з electronicbeats.net та інтерв’ю з Steffen Charles.
Follow Time Warp at Facebook, Soundcloud, Youtube.